Witaj w Bazie Wiedzy Esignaller!

Eksploruj ją, by znaleźć odpowiedzi na swoje pytania!

FAQ, czyli rozwiejmy wszystkie wątpliwości.

Poniżej umieściliśmy listę FAQ, czyli najczęściej zadawanych nam pytań i odpowiedzi na nie. Mamy szczerą nadzieję, że znajdziesz tu wszystkie informacje, jakich potrzebujesz!

Z definicji sygnalista to osoba, która nagłaśnia działalność (organizacji cz osób), będącą jej zdaniem nieuczciwa lub nielegalna.

W świetle Dyrektywy o Sygnalistach (2019/1937) definicja sygnalisty ma zastosowanie do osób dokonujących zgłoszenia, pracujących w sektorze prywatnym lub publicznym, które uzyskały informacje na temat naruszeń w kontekście związanym z pracą, w tym co najmniej do:

  • osób posiadających status pracownika, w tym urzędników służby cywilnej;
  • osób prowadzących działalność na własny rachunek;
  • akcjonariuszy, wspólników oraz osób będących członkami organu administrującego, zarządzającego lub nadzorczego przedsiębiorstwa; 
  • wolontariuszy i stażystów, bez względu na to czy otrzymują oni wynagrodzenie;
  • osób pracujących pod nadzorem i kierownictwem wykonawców, podwykonawców i dostawców;
  • osób dokonujących zgłoszenia  lub ujawnienia publicznego informacji na temat naruszeń, jakie uzyskały w ramach stosunku pracy, który już ustał;
  • osób dokonujących zgłoszenia, których stosunek pracy ma zostać dopiero nawiązany, w przypadku gdy informacje na temat naruszeń uzyskano w trakcie procesu rekrutacji lub innych negocjacji poprzedzających zawarcie umowy.

Administrator organizacji lub pracownik dostawcy, według restrykcyjnych (rozliczanych) reguł.  

Tak, systemy na bieżącą monitorują występowanie zagrożeń. Dodatkowo systematycznie przeprowadzamy ocenę ryzyka dotyczącą nowych zagrożeń jak i nowych funkcjonalności aplikacji.

System rejestruje aktywność pracowników organizacji w zakresie pracy nad zgłoszeniami. Pracownicy organizacji widzą historię zgłoszenia. Administratorzy mogą analizować wszelkie aktywności użytkowników (np. dodanie komentarza, etc.).

Kluczowe zdarzenia notyfikowane są w formie wiadomości e-mail np.:

  • Stworzenie zgłoszenia przez Sygnalistę;
  • Przypisanie osób do sprawy;
  • Zmiana statusu sprawy w tym zamknięcie i zarchiwizowanie sprawy.
Administrator aplikacji w Twojej firmie może zdefiniować odpowiednie pola zgłoszenia oraz zamieścić odpowiednie klauzule informacyjne, które pozwolą na przyjmowanie wyłącznie zgłoszeń nie anonimowych. Więcej na ten temat w artykule o konfiguracji formularza zgłoszeń.
Ponadto, tworząc formularz w systemie macie Państwo dostęp do przykładowej klauzuli informacyjnej. Należy ją zweryfikować, czy jest zgodna z przyjętą procedurą zgłoszeń wewnętrznych. Przykładowo, jeżeli procedura wyklucza zgłoszenia anonimowe to należy to wskazać także w klauzuli i poinformować sygnalistę, że podanie danych jest potrzebne do procedowania zgłoszenia.

Nie ma takiej możliwości, aby administrator usunął załącznik samodzielnie. Możliwe jest to do realizacji wyłącznie po skierowaniu prośby do obsługi dostawcy Esignaller. Jest to działanie celowe, ponieważ taka funkcjonalność i jej pochopne stosowanie może rodzić ryzyko utraty autentyczności i integralności zgłoszenia. 

Nie ma takiej możliwości. Możliwe jest to do realizacji wyłącznie po skierowaniu prośby do obsługi dostawcy Esignaller. Jest to działanie celowe, ponieważ taka funkcjonalność i jej pochopne stosowanie może rodzić ryzyko utraty autentyczności i integralności zgłoszenia. 

Aktualnie nie ma takiej funkcjonalności. Pracujemy za to nad funkcjonalnością udostępniania informacji zwrotnej sygnaliście. W formularzu zgłoszeniowym planujemy umieścić pole na adres e-mail, na który sygnalista otrzyma informacje o  potwierdzeniu przyjęcia zgłoszenia czy pojawieniu się nowego komentarza.

Tak. Po dokonaniu zgłoszenia sygnalista ma możliwość pobrać potwierdzenie swojego zgłoszenia wraz z klauzulą informacyjną. Więcej na ten temat w artykule o monitorowaniu zgłoszenia.

Z prawnego punktu widzenia, nie zachodzi taka potrzeba. Umowa powierzenia musi zostać wyłącznie zakomunikowania. Ponadto jest ona częścią regulaminu do którego link będzie widoczny dla sygnalisty w klauzuli informacyjnej.

Tak, jest taka możliwość. Formularz jest całkowicie edytowalny. Rekomendujemy jednak stworzenie oddzielnej podstrony na stronie organizacji z linkiem do formularza zgłoszenia i informacją o procedurze. Przykład takiej podstrony tutaj.

Backupy wykonywane są codziennie w nocy. Są one wykonywane na potrzeby techniczne oraz zachowania ciągłości działania.

W wyjątkowej sytuacji będziemy rozważali to indywidualnie. Do tej pory nie spotkaliśmy się jednak z taką sytuacją i zgłoszeniem od Klienta.

Aktualnie realizacja żądania usuwania danych następuje na wniosek klienta przez dostawcę. Taką funkcjonalność manualną planujemy wprowadzić w niedalekiej przyszłości.

Nie znalazłeś odpowiedzi? Napisz do Nas!

Napisz do nas: